Medarbejderudviklingssamtaler Medarbejderudviklingssamtaler
 

MUS

Medarbejderudviklingssamtalen (forkortet MUS) er en samtale mellem medarbejder og den nærmeste leder, som handler om medarbejderens trivsel, samarbejdet og den personlige og faglige udvikling.

En god MUS handler grundlæggende om, at få sat fokus på trivsel, samarbejde og personlig og faglig udvikling.

Hvem skal holde MUS?
På arbejdspladser inden for staten skal der gennemføres årlige, tilbagevendende MUS. Det har været en del af overenskomsten siden 1999. Det samme gælder for hele det kommunale område, hvor det har været et krav siden 2008.

På det private arbejdsmarked er det frivilligt, om man vil holde MUS, men der er rigtig mange private virksomheder, der gør det alligevel.

 

Se hvad andre gør
Flere eksempler >
Forskning
Flere forskningsrapporter >

Love og regler

  • Love og aftaler om MUS
    Offentlige arbejdspladser skal afholde mus, mens det er frivilligt på det private arbejdsmarked.

Værktøjer

 
 
Artikler om MUS
Personlig rådgivning

Videncenter for Arbejdsmiljø viser vej, men kan ikke rådgive om konkrete arbejdsmiljøproblemer.

 

Videncenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | 2100 København Ø | Telefon 39 16 53 07 | Fax 39 16 52 01 | videncenter@vfa.dk

Videncenter for Arbejdsmiljø er en del af Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø CO2 Neutral